اللهم أفض علينا بالأرزاق الواسعة، ثم اجعلنا بها غيثًا للمستغيثين والمكروبين أقوال مصطفى حسني

كل عام وأنتم بخير بمناسبة السنة الهجرية نسأل الله أن يجعلها سنة مليئة بالخير والسعادة والتيسير وأن يحقق لنا جميعًا فيها ما نتمنى .. يلتقي بكم الداعية مصطفى حسني مع الاعلامي أحمد يونس في برنامجه "ع القهوة" بمناسبة رأس السنة الهجرية يوم الخميس القادم 23 أكتوبر في تمام الساعة 12 منتصف على إذاعة نجوم إف إم 100.6 الليل إن شاء الله جديد مصطفى حسني

آخر 10 مشاركات
أمي ومراحل حياتي ...... (الكاتـب : محمد احمد عبد العزيز - آخر مشاركة : داليا قنديل - مشاركات : 1 - المشاهدات : 2 )           »          علمنـى دينـي (الكاتـب : محمد احمد عبد العزيز - آخر مشاركة : داليا قنديل - مشاركات : 1 - المشاهدات : 2 )           »          البعد الأدنى والخطوط (الكاتـب : رضا البطاوى - آخر مشاركة : داليا قنديل - مشاركات : 1 - المشاهدات : 2 )           »          ما هى وصايا رسول الله صلى الله عليه وسلم ؟؟؟ (الكاتـب : Dr.Rashaa - مشاركات : 5 - المشاهدات : 6 )           »          الى كل عضوة جديدة انضمى الى أسرة( المتحابات فى الله ) (الكاتـب : الملبية - مشاركات : 43320 - المشاهدات : 1592476 )           »          السلام عليكم (الكاتـب : Esraa'.R - مشاركات : 0 - المشاهدات : 1 )           »          سر "العلاقة " بالله : (الكاتـب : Fagr Alislam - آخر مشاركة : الراقية بالاسلام - مشاركات : 11 - المشاهدات : 12 )           »          مع ام ضد (الكاتـب : مشاركة2 - آخر مشاركة : مريم 4 - مشاركات : 245 - المشاهدات : 246 )           »          انتظروني في برنامج "ع القهوة" بمناسبة العام الهجري الجديد (الكاتـب : مصطفى حسني - آخر مشاركة : نزهة الزمان - مشاركات : 4 - المشاهدات : 5 )           »          حلقات جديدة من على طريق الله بداية من السبت القادم 25/10 (الكاتـب : مصطفى حسني - آخر مشاركة : الراقية بالاسلام - مشاركات : 3 - المشاهدات : 4 )

العودة   منتدى موقع مصطفى حسني > ساحات خاصة بالداعية مصطفى حسني > البرامج التليفزيونية > ::فضائيات:: > خدعوك فقالوا-الجزء الثالث

موضوع مغلق
غير مقروء 04-21-2010, 06:17 PM   رقم المشاركة : 261
سازة
Junior Member

سازة غير متواجد حالياً

الله يجزاك الف خير على كل المواضيع (وهذا اكمل دعاء ادعو الله لك به)
*لاتحرمنا من ابداعاتك *

آخر مواضيعي

غير مقروء 04-21-2010, 06:33 PM   رقم المشاركة : 262
منيرة1
Junior Member

منيرة1 غير متواجد حالياً

السلام عتيكم ورحمة الله تعالئ وبركاته نشكرك جزيل الشكر علئ هذا اتتعب والاتقان لتوصيل المعتومة عتئ اكمل وجه ولكافة الاعمار اما بالنسبة لي ما دام للشخص ضمير يقض ونفس لوامة سيتغلب عتئ شهواته الحرام طبعا بسهوتة
وكثرة الاستغفار سبحان الله هناك سحر قوي في هذه الكلمة اللهم اجعتنا من المكثرين من الاستعفار حتئ وان كانت بالسان فقط ستجد نفسك مرتاحا مادمت تفعل المستحيل لارضاء الخالق عز وجل ومازلت اكرر طلبي وهو عرض حلقة خاصة عن الارملة ونضرة المجتمع والاهل لها خاضة الضغيرة في السن وماهي النضائح للضبر وتخطي هذه المحنة لانني في كرب لا يعتمه ال الله ولا تنسوني بالدعاء بالضبر لانه لايوجد اضعب من فراق الزوج الله للا يحرم زوج من زوجته ولا زوجة من زوجها اااااامين يا رب العالمين الارملة سلام

آخر مواضيعي

0 فقدان زوجي فجاة غيرلي كل حياتي

غير مقروء 04-21-2010, 06:51 PM   رقم المشاركة : 263
losttreager
Junior Member

losttreager غير متواجد حالياً

انا عارفة المفهوم كويس بس المشكلة فى التنفيذ يعنى روحى ونفسى بيكونوا عايزين حاجة وبعمل حاجة تانية الغلط مش عارفة اثبت فى الطريق دة من جوة بيكون فى صوت بيقولى على الحاجة الصح و بردة بسمع كلام الشيطان انا بصلى بس بردة لما بنوى انا ما اتكلمش على حد برجع تانى صحابى ليهم دور كبير فى رجوعى لورا بس ما ينفعش اسيبهم ومش عارفة لية

آخر مواضيعي

0 سوا على الجنة

غير مقروء 04-21-2010, 07:58 PM   رقم المشاركة : 264
nooooha
Junior Member

nooooha غير متواجد حالياً

el 7al2a kant gamela 2wiiiiii
w ana mastnya 7al2t el songs dy gdn

آخر مواضيعي

غير مقروء 04-21-2010, 08:16 PM   رقم المشاركة : 265
مخلصه للرسول
Junior Member

مخلصه للرسول غير متواجد حالياً

افتراضي انا بقيت في حيره.......

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،
بارك الله فيك بارك الله فيك بجد برنامج رائع والحلقه دي وضحت ليا حاجات كتير قوي مش كنت فاهماها بس كمان حطتني في حيره وفكر على طول ويمكن خلتني خايفه اكتر ودا لان حضرتك قلت ان لو ان الروحانيات قلت يبقى الشهوات هتزيد وهقع في الخطاء،فبقيت افكر لو اني متعوده اني اعمل قدر معين من الروحانيات وقلت لسبب او لاخر يبقى اكيد شهوات النفس هتزيد....عندي اسئله لحضرتك:
1-هل الحفاظ على قدر معين وثابت(واقصد الحفاظ على الصلاه والصوم-الفرض والنافله-والقران والاذكار)يحفظني من الوقوع في الشهوات الحرام؟
2-هل لابد من التجديد في طرق الحصول على القدر الذي احتاجه من الروحانيات حتى لاتمل نفسي؟
3-هل تقتصر الروحانيات على العبادات الظاهره فقط ام ممكن تكون في حاجات تاني،اقصد ان ممكن تكون الزياره العائليه او جلسه مع بعض الاصدقاء حتى لو مش كنا بنتكلم في الين لكن بيجمعنا حب الله؟؟
جزاك الله خيرا وحفظك لنا ولاهلك:tha--:

آخر مواضيعي

غير مقروء 04-21-2010, 08:43 PM   رقم المشاركة : 266
hania91
Junior Member

hania91 غير متواجد حالياً

Smile

السلام عليكم جزاك الله عنا خيرا يا استاذ مصطفى عندي سؤال ارجو ان ترد عليه انا طالبة جامعة سنة اولى والجامعة عنا مختلط احيانا منحكي مع الشباب بأمور الدراسة واحيانا بيكون الكلام عن أمور تانية بالحياة بشكل عام هل هاد الشي حرام وانا بشكرك كتير على هالحلقات القيمة

آخر مواضيعي

غير مقروء 04-21-2010, 10:10 PM   رقم المشاركة : 267
اريد الوصول
Member

الصورة الرمزية اريد الوصول

اريد الوصول غير متواجد حالياً

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .... انا قرات السيرة الذاتية طبعا حضرتك غنى عن التعريف وانا كنت قرأتها قبل كده فعلا لاتعليق سوى "ما شاء الله و ربنا يحميك" بجد خااااااااااف من الحسد "" انا كان عندى استفسارين 1/امتى هترجع دروس الساقية ؟
2/ انا كنت عايزة اشترك فى جمعية حياه بلا تدخين بجد انا من كارهى السجائر والمدخنين هل ده ممكن بجد انا نفسى ؟ ""وشكرا و جزاك الله عنا كل خير

آخر مواضيعي

غير مقروء 04-21-2010, 10:29 PM   رقم المشاركة : 268
Bluesky
Junior Member

Bluesky غير متواجد حالياً

بجد انا مش قدرة اوصف حالى بعد ما سمعت الكلام الجيل ده لانه جه فى وقته كنت باتكلم انا وزميلاتى فى الموضوع ده بالظبط من يومين
ربنا يبارك لك يا استاذ مصطفى يارب

آخر مواضيعي

غير مقروء 04-22-2010, 07:52 AM   رقم المشاركة : 269
tahanialnajjar
Member

الصورة الرمزية tahanialnajjar

tahanialnajjar غير متواجد حالياً

الرجاء من الجميع الدخول على هذا الرابط ولكم الأجر بإذنه تعالى
http://forum.mustafahosny.com/showthread.php?t=106743
جزاكم الله خيرا ونصركم وايدكم وثبت اقدامكم

آخر مواضيعي

غير مقروء 04-22-2010, 11:05 AM   رقم المشاركة : 270
رجاؤي رضاك ربي
Junior Member

رجاؤي رضاك ربي غير متواجد حالياً

السلام عليكم ورحمة الله
انا لسة ما شفتش الحلقة بس ان شاء الله أشوفها
هي باين عليها كانت تحفة من كلامكم عنها
جزاك الله الخير كل الخير عنا أساذنا مصطفى
أنا كتبت حاجة صغيرة عن الرسول صلى الله عليه وسلم حبيت أنشرها وأويها لكم وللاستاذ مصطفى
أنا عارفة انها مش حلوة أوي وماتقدرش تعبر عن اللى جوانا او حتى توصف ذرة عن عظمة حبيبنا النبي
بس هى محاولة ويارب ننول شفاعته ويرضى عنا بعد رضا المولى

واذكر رسول رب العالمين محمدا
فبفضله خرجنا للنور بعد ان كنا في الدجى
وبحبه لنا سالت دموعه وبكى
خوفا علبنا من عذاب رب السموات العلا
ألم يكفيك أنه من أجلك قاسى وعذبا
وقابل السباب والتهم بالرضا
فأحيي سنة من هو للأخلاق سيدا
عسى تشرب من يديه ماء سلسبيلا طيبا
وتلقى العفو والغفران من ربك والرضا

وأقصد هنا فى البيت التالت والرابع الموقف اللى بكى فيه وقال اللهم أمتي أمتي فكان رد المولى ......ان سنرضيك في لأمتك ولا نسوؤك
واتمنى يعجبكم
وسلام الله عليكم وبركاته أختكم في الله

آخر مواضيعي

موضوع مغلق