اللهم إنا نسألك العيش على رضاك والنجاة يوم لُقياك ومتعنا بالفوز الأكبر برؤياك برحمتك يا أرحم الراحمين. مناجاة عيش اللحظة

لحظات كثيرة عاشها ابن آدم علي مراد الله يرى ثمارتها في لحظات الفوز. ...لمشاهدة حلقة اليوم بعنوان "لحظة فوز" اضغط هنا​ ​ جديد عيش اللحظة

آخر 10 مشاركات
من العراق المحبة اليكم.. (الكاتـب : خيوط الامل - مشاركات : 0 - المشاهدات : 1 )           »          همتي همة مُحمدية ............................. بقلمي (الكاتـب : داعية الرحمن امنة - آخر مشاركة : خيوط الامل - مشاركات : 2 - المشاهدات : 3 )           »          أسس الصداقة ............................... بقلمي (الكاتـب : داعية الرحمن امنة - آخر مشاركة : خيوط الامل - مشاركات : 4 - المشاهدات : 5 )           »          أسامح كل من أساء إلى شخصي (الكاتـب : مصطفى حسني - آخر مشاركة : خيوط الامل - مشاركات : 11 - المشاهدات : 12 )           »          تكبيرات العيد (الكاتـب : إدارة المنتدى - آخر مشاركة : رضا الرحمن جنة - مشاركات : 2 - المشاهدات : 3 )           »          الحلقة التاسعة والعشرون والأخيرة - لحظة فوز (الكاتـب : مصطفى حسني - آخر مشاركة : عيون القدس - مشاركات : 9 - المشاهدات : 10 )           »          اهلا احبابي (الكاتـب : ام يوووسف - آخر مشاركة : قلب لا يخشى غير الله - مشاركات : 1 - المشاهدات : 2 )           »          مختصر العادات السبع في العمل الناجح(نادي التنمية البشرية) (الكاتـب : الناسية المسلية - آخر مشاركة : رضا الرحمن جنة - مشاركات : 8 - المشاهدات : 9 )           »          تكبيييييييييييييييير يا جماعة فلسطين عم تنتفض !!!! (الكاتـب : قلب لا يخشى غير الله - مشاركات : 822 - المشاهدات : 823 )           »          رمضان ...أخواتي في الله... (الكاتـب : سفيان 71 - آخر مشاركة : قلب لا يخشى غير الله - مشاركات : 99 - المشاهدات : 162 )

العودة   منتدى موقع مصطفى حسني > :: شباب وبنات :: > بنات النبي > قلبي ملك ربي

غير مقروء 06-18-2009, 01:29 AM   رقم المشاركة : 591
*خلود*
Senior Member

الصورة الرمزية *خلود*

*خلود* غير متواجد حالياً

القصه حلوه اويي

بس بجد منى لازم تقول لوائل علشان تبقى كل حاجه تمام

واحمد مش عرفه ايه ممكن يفوقه من الهو فيه ده

بس منى الحمد لله بدات تفوق شويه

ربنا يستر وتكون النهايه سعيده وكل المشاكل تتحل

والكل يعرف غلطه كان فين .

آخر مواضيعي

0 طلب
0 انصحوني
0 موضوع صغير بس مهم جداااااا
0 الحقووووووووووا بسرررررررررررررررررررعه

غير مقروء 06-18-2009, 02:42 AM   رقم المشاركة : 593
ساحرة البشر
Member

الصورة الرمزية ساحرة البشر

ساحرة البشر غير متواجد حالياً

والله كلامك كلو صح يا رهام ربنا يهدينا للطريق الصاح ويدينا صحبة صالحة كدا زيك
أنا إستفدت جدا من قصتك.
وياريت تخلص القصة قبل 22 -6 انا مسافرة وم عارفة أقدر أدخل نت ولا لأ
اولي ربنا يحفظك..

آخر مواضيعي

0 تعاوننا قوة..

غير مقروء 06-18-2009, 09:05 AM   رقم المشاركة : 595
حسناء أحمد
Senior Member

الصورة الرمزية حسناء أحمد

حسناء أحمد غير متواجد حالياً

القصه احداثها اتطور خالص بس منى دى فظيعه لازم تقول لوائل انها كانت مرتبطه عشان اكيد هيعرف وساعها مش عيغفر لها وانا بقى نفسى يعرف عشان هى تتربى .

عشان حرام تظلمه وهو مش يستاهل انا مش عارفه هى عايزه ايه اكتر من كده واحد محترم وفيه كل حاجه اللى اى بنت تتمناها ، يعنى واحد زى احمد بمواصفاته ال______________ عاجبها ؟

منتظرين بقية الحلقات يا قمر .

آخر مواضيعي

0 أقوال الامام على رضى الله عنه كلها هنا
0 سؤال هام جدا ارجوكم جاوبونى عليه
0 وصفات فرعونية للعناية بالشعر تعتمد على الحناء

غير مقروء 06-18-2009, 01:57 PM   رقم المشاركة : 596
اريج الجزائر
Junior Member

الصورة الرمزية اريج الجزائر

اريج الجزائر غير متواجد حالياً

القصة جد رائعة جزاك الله خيرا اتمنى ان تكملي باقي القصة

آخر مواضيعي

غير مقروء 06-18-2009, 02:04 PM   رقم المشاركة : 597
بهجة الحياة
Senior Member

بهجة الحياة غير متواجد حالياً

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نورات  مشاهدة المشاركة اعتقد انى اغلس واحدة بتعلق بس بالله عليكو متنسوش اية هدف الدخول هنا مش التعاطف مع منى او احمد الهدف اننا نعرف الصح من الغلط والقصة دى مش دليل على ان الصحوبية غلط الموضوع واضح لانه حرامبالله عليكو ازار واحد يصا
حب واحدة مامور بغض البصر عنها اصلا
سؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤال
البنت المنتقبة فية حد ممكن يفكر يصاحبها
والمختمرة ممكن حد يصاحبها
واللى لابسة اسدال ممكن
واللى لو واحد جة كلمها ردت وعيينيها فى الارض وباقل الكلام
ممكن حد يحاول يقرب
اعتقد يا بنات اننا احنا المايسترو
طبعا فاهمنى نتيجوا نرحم نفسنا فى الدنيا والاخرة ونلتزم بالحجاب الشرعى مش الاسبانش ولا اللى انتو عارقين انه ملفت جدا ونقول يارب احنا جايين بصدق
ولعلك ترضى جمعنا الله واياكم فى الجنة وجعل هذا الكلام حجة لى لا على ارجو الرد على اسئلتى ولو عندة اعتراض انا على اتم استعداد لتفبله

السلام عليكم
احسنت نورات انا معاك وكتير رأيهم كدة برضه
وانا قبل كدة ذكرت رايى فى هذه المشاركة:

انا متابعة القصة يا جماعة بس عذرا انا حاسه انها بتقدم نظرة سلبيه للخطأ اكثر من كونها بتقدم شئ مفيد
يعنى مثلا فى الحلقة58
منى بتكلم نفسها وتقول انها كانت مستهونة بنفسها لما كانت مش بتصاحب اولاد كان مفروض مثلا تراجع نفسها وتقول لا انا مش كنت بصاحب لان ده غلط ويغضب ربنا
ياريت فى الاخر كل ده يتصلح والكاتبة تظهر ان كل ده غلط والا هنكون قدمنا شئ ضار مش مفيد
احترامى للجميع
ربنا يوفقنا لما يحب ويرضى

آخر مواضيعي

0 منتهى الإستفزاز لموبينيل :) ادخل اتفرج
0 احكام صلاة العيدين
0 تبليغ عن مشاركة بواسطة بهجة الحياة
0 لا ........
0 انتبهى يا من تبحثين عن الجمال

غير مقروء 06-18-2009, 02:20 PM   رقم المشاركة : 598
بهجة الحياة
Senior Member

بهجة الحياة غير متواجد حالياً

سبحااااااااااان الله ده انا الل متنرفزة مش منى ولا احمد
ازاى مفيش تقدير لله فى قلوبهم وعقولهم يعنى ايه عشان بعد عنها ممكن يكلم غيرها
هو مش فى حاجة اسمها غض البصر
هو مش فى حاجة اسمها مالوش يكلم غير اللى تكون من المحارم
هو عامل اعتبار لمنى اللى هى مخلوقه ضعيفة لا تذكر ومش عامل اعتبار لرب العالمين
واحنا بقى بنظهرب ده فى القصة ككلام عادى دون اظهار الخطأ البشع ده فيه
تعليقى على حلقة رقم 74
وبصراحة كل حلقة فيها اخطاء لابد من توضيحها
وان تركناها هكذا يبقى بنرسخ فكر خاطئ للشباب
احترامى للجميع

آخر مواضيعي

0 الفجر .....
0 من هو ؟؟؟
0 يا مسلميـــــــــن
0 كلام يهمك ..
0 كيف تعرف أن الإسلام هو الحق ؟

غير مقروء 06-18-2009, 02:32 PM   رقم المشاركة : 599
titanya
Junior Member

الصورة الرمزية titanya

titanya غير متواجد حالياً

مش عارفة ليه حاسة اني سارة معجبة بمعتز

آخر مواضيعي

0 Jesus Christ is Godاستغفر الله العظيم

غير مقروء 06-18-2009, 03:29 PM   رقم المشاركة : 600
امة الله777
Senior Member

الصورة الرمزية امة الله777

امة الله777 غير متواجد حالياً

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اولا شكرا يا ريهام ع القصه وانا مش راضيت اسيب تعليق لانى عرفتها متاخر قولت لما اوصل وابقى معاكم ارد
والقصه حلوه بس وتسلمى ع كلام دا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rehamre  مشاهدة المشاركة جماعه اولا اسفه على التأخير بس مختش بالى من الساعه معلش انا اسفه...

تانى حاجه انا بقالى فتره متبعه تعلقيتكم و استغربت ان لاقيت كتير اوى مطعتفين مع احمد و منى :022: و خصوصا احمد يا جماعه القصه مش حطاها عشان نتفرج على احداث بطل و بطله القصه دى انا حطها عشان نشوف نموذج بقى منتشر اوى فى بلادنا ...
يعنى بالله عليكم لو واحده من اللى متعطفه مع احمد جه اتقدملك واحد زى احمد حتستأمنى نفسط معه معقوله شيفنه اتغير؟؟؟؟ بأمريت ايه؟؟؟ يا جماعه شخصيه زى احمد دى مينفعش حد يبقله الفضل فى تغيره لازم هو اللى يتغير من جواه لازم هو اللى يبقى عاوز يتقرب من ربنا .. ارجوكم متغيروش الهدف الحقيقى من القصه . القصه مش بتتكلم عن قصه حب عشان مفيش حب قبل الجواز و الله اللى فيه هما الاتنين ده مش حب ده الشيطان هو اللى مخليهم مصدقين كده لو كان ده حب مكانتش منى قدرت تتخطب لوائل ده و لا هو احمد كان قدر يكلم بنت بعدها ده مش حب!!! دول بيرضوا غرورهم ببعض..

انا مش بقول ان محدش يكتب رأيوه لا طبعا مش ده قصدى طبعا براحتكم اكتبوا اللى انتوا عاوزينه بس انا عاوزكم بس تبصولها بطريقه تانيه بالله عليكم متبصوش للقصه من ناحيه المشاعر عشان حتشوفوه احمد ده قدام حيبقى ايه!! و انا متأكده انكم حتكراهوه ...

فعلا كلامك صح
تعرفى اللى ناقص فى القصه الجانب الدينى وكمان ع اد ما ساره ومؤمن ووائل كويسين بس فى حاجات غلط بيعملوها مثلا انه عادى يبقى فى صداقه بين الولد وابلنت وميمى بيكلم وائل ع منى عادى وبيقوله اتصلت تلفونها مقفول وعادى خاااااالص يعنى حتى الكويسين برضه الجانب الدينى بعيد عنهم
يسلام لو القصه دى زى ما فيها الوسواس اللى بيوسوس لمنى واحمد يكون فى الضمير اللى بينبهم هما ويفكرهم بربنا ورضاه
زى لو فاركين قصه((عمر وساره)) كانت حلوه اوى خفيفه واجتماعيه وحدود

وفلو كانت القصه دى كمان كدا كانت هتكون احلى قصه من كل الجوانب انها بتتكلم عن مجتمع عايشين فيه وكمان مع العلاج والصح لان زى ما بتقولى يا ريهام فى منا متعاطف مع احمد ومنى وكاره وائل لانه اخد منى وكدا
بقت مهند ونور كدا

وهنستنى باقى القصه ياقمر
وجزاكى الله خير حبيبتى وفى انتظار كل الجميل منك

آخر مواضيعي

0 وحشتونننننننننننى اوى ياترى فكرنى ؟؟
0 إلى من يهمه الامر!!!!!
0 موت الملائكة
0 فريق حياتى لله فى اسكندريه طب ازاى ....
0 بحبكم فى الله وحتوحشونى جدااااااااا